Luizen

Controle op school

Hoofdluis komt nog steeds regelmatig voor op school. Om de luizenbesmetting te beperken controleren de 'luizenouders' van elke groep alle leerlingen eens per 4 of 5 weken op hoofdluis/neten. U, als ouder of verzorger, blijft zelf verantwoordelijk voor de controle van de kinderen. Wij adviseren u om een keer per week de kinderen thuis te controleren.

Heeft uw kind luizen?

Hoe vervelend ook, het kan een keer gebeuren. De kinderen in de klas krijgen een brief mee waarin wij vertellen dat er luizen/neten aangetroffen zijn bij een klasgenootje (zonder vermelding van de naam) en het verzoek de komende tijd extra goed te controleren.

Wij doen ons uiterste best om samen met uw hulp de verspreiding van hoofdluis te voorkomen.

Informatieve bestanden