Internet, digitalisering en mobiele telefoons

Digitale schoolborden

In de groepen 1 t/m 8 gebruiken we een 'digibord'. Een digitaal schoolbord is een groot touchscreen dat in verbinding staat met een beamer en een computer. De leerkracht kan het met de hand bedienen en er ook op schrijven. Ook voor leerlingen is het bord leuk en gebruiksvriendelijk; kleuters versieren zelfs hun eigen digitale verjaardagstaart. Het grote voordeel ten opzichte van een gewoon krijtbord is, dat je in de lessen op een eenvoudige manier gebruik kunt maken van websites, software, filmpjes, muziekfragmenten, interactieve teksten en presentaties ter ondersteuning van de lesstof.

Computers en Internet

Op school beschikken we over computers waarmee alle leerlingen van groep 1 t/m 8 werken. Van educatieve spelletjes tot leesoefeningen en van informatie vergaren tot opdrachten maken. Als school willen we ervoor zorgen dat kinderen op een correcte en veilige manier de computers en het internet gebruiken.

Digitaal pesten
Door digitalisering in het dagelijks leven, hebben kinderen niet alleen persoonlijk contact met elkaar maar ook via de sociale media. Helaas hoort daar ook pesten bij. De effecten van digitaal pesten kunnen erger zijn dan van traditioneel pesten. Door het onderwerp bespreekbaar te maken en de kinderen bewust te maken van de gevaren op internet en de effecten van digitaal pesten, hopen we  dit te voorkomen.

Mobiele telefoons

Wij zijn van mening dat kinderen op school geen mobiele telefoon nodig hebben. De school is altijd bereikbaar voor alle ouders en de kinderen mogen in geval van nood altijd bellen met hun ouders. Als kinderen toch hun mobiele telefoon bij zich hebben, dan gelden daarvoor bepaalde regels.